Keď chcem kosiť súvislé plochy trávy, vyberám si z našich kosačiek Zippera. Kosenie je rýchle a efektívne a hlavne pohodlné. Ale iba za jednej podmienky. Že Zipper funguje a zas sa počas kosenia na ňom niečo nepokazí. Ako minule.
Kým starý vyžínač sme dali do opravy po desiatich rokoch a jeho nástupcu, už v tejto záhrade po siedmych rokoch aktívneho využívania, so Zipperom som v servise každú chvíľu. Aspoň taký mám z toho dojem.
Zlomený rám podvozka som spomínal minulý rok. Nedávno sa vytrhol závit v hliníkovom odliatku a uprostred leta sa rozpadlo ložisko kolesa. Okrem toho zvárania rámu som si so všetkými opravami poradil sám, veď nie som ľavý, a aj to zváranie a výstuhu som si navrhol sám, len nemám zváračku. Keď som minulý mesiac namontoval opravené koleso spolu aj s novou krytkou, chcel som pokračovať v druhej kosbe hornej lúky.
Najprv som pokosil trávu v dolnej časti záhrady a v ovocnom sade. Keď som sa dostal po prestávke za bránu, naštartoval som kosačku a chystal sa pustiť do trávy, keď mi kosačka zdochla. Pokúšal som sa ju naštartovať, stláčal som pumpu na benzín na karburátore, nič. Tak som kosačku dotiahol späť do domu. Tam ma napadlo (skúsenosti z leteckých modelov) obrátiť kosačku hore nohami na stolíku a opäť stláčať pumpu na benzín. Opäť kládla odpor, pár razy som „natiahol“ benzín a potom kosačku položil na kolesá a pár razy potiahol šnúru štartéra. Motor naskočil a po chvíli zdochol.
Ešte som za pomoci lampáša skontroloval nádrž a našiel som tmavú hadičku z nádrže do karburátora ležať na dne nádrže. Kosačku putovala do kufra auta.
Na druhý deň mi známy hadičku vymenil za novú a keď som zisťoval dôvod jej odlomenia, tak odvetil, že sa rozpadla, ako na všetkých lacných čínskych kosačkách a teraz mi dal kvalitnú, čo vydrží.
Kosiť so Zipper Zi-MOS125 nie je jednoduché, furt jej je dačo. Ale pomaly odstránim všetky jej muchy a nový motor stojí vraj len 50 eur. Možno si navrhnem aj nový rám, trochu väčšie kolesá by sa mi na nerovnom teréne aj hodili.