Máme toho na kosenie celkom dosť a tráva v apríli a máji rastie naozaj rýchlo. A tak prakticky každý druhý deň nejaký kus pokosím, pretože nekosím plošne, ale mozaikovo. Rovnako som plánoval kosiť aj posledný aprílový deň. Trošku sa mi to natiahlo.
Prakticky v každej ploche, okrem tých malých, ako sú predzáhradka alebo výbeh za pivnicou, kosím postupne, na viacej krát. Vždy je tam kus pokosený, vždy je tam kus s veľkou trávou a pri veľkých plochách najmä v sadoch sú aj tri či štyriu plochy s rôznou výškou trávy a stupňom kvitnutia bylín. Takýto spôsob mi dovoľuje kosiť jednou kosačkou zväčša do jednej hodiny času a prípadne využiť dve či tri rôzne kosačky za deň, čo tiež znižuje námahu tela a vibrácie, ktoré musí pohltiť. A dovoľuje diverzifikovať použitie energie, takže aj znižovať náklady na údržbu trávnatých plôch.
Takže som si dopoludnia povedal, že sa prejdem s malým krovinorezom po záhrade a pomedzi stromy, aby som vykosil chodníky a skosil aj nejaké trojuholníky vysokej trávy. Fieldmannka bola pripravená na sezónu a niekoľkokrát už aj v prevádzke. Tak som doplnil nádrž palivom a naštartoval ju.
Nepravidelný chod a vyššie otáčky signalizovali problém, pri pokuse pridať otáčky sa ozýval hlboký tón a snaha motora skapať. Až zastal úplne. Krovinorez ležiaci na zemi s plnou nádržou naštartoval a išiel, po zdvihnutí do pracovnej polohy „štrajkoval“. Dal by som ruku do ohňa, že viem, o akú závadu sa jedná. Len sa mi nechcelo to opravovať s plnou nádržou. Nakoniec som zobral litrovú fľašu na palivo a lievik a benzín z plnej nádrže opatrne prelial.
Potom som išiel na istotu a pomocou tenkého plochého skrutkovača uvoľnil tesnenie a vybral palivové hadičky z nádrže. Moje podozrenie sa potvrdilo. Ako vždy často u čínskych kosačiek, praskla hadička prívodu paliva do karburátora tesne pri gumovom tesnení. Malá trhlinka a kým som hadičky naaranžoval pre fotoaparát, odpadla hadička úplne.
Vždy, keď kupujem nejaký náhradný diel, ktorý nemám, ako napríklad spojku na Zippera, na kosačky, objednám aj nejaké drobnosti do zásoby. Takže mám aj niekoľko palivových hadičiek rôznych dĺžok. Jednu som vybral, nasadil tesnenie a potom skrátil saciu aj tlakovú hadičku do karburátora a nalial späť palivo. O pár sekúnd už krovinorez vrčal a ja som mohol pokračovať v pôvodnom pláne.